Lång Söndag

2010-04-18, 22:19:36 / Kategori: Livet på malta
Hej alla sköna!

Mirre har inte vart ute idag. Hållt mig i hytten mest hela dagen.
Sovit. Kollat på Håkans Bar. Käkat. Sovit igen. Msn:at. Facebook:at.
Letat inspiration för menyer.

Jag tror jag fått ihop rätt många godingar.
Här ska det provlagas i veckan. Wiieee.. kul!

Mat-Glädje Big Time!
Förrätter:

Sushi på Svenskt vis.
Laxrullar med smak av pepparrot.
Ingefärsgurka.Tomathack med hallon & Vinäger touch.

Sparris Soppa med Tomat & Parmabruschetta

Spansk tortilla m.heta räkor. (potatisomelett)

Pilgrimsmusslor i buljong med oliver,tomat och fänkål
Kan säkert bli ostron med tillbehör oxå
Kokta kräftor med ostpaj och tilltugg.

Varmrätter:

Timjanstekt oxfile med jordärtskockgratäng citrongrönsaker & varmrökt rödvinsky

Whiskey och limebräserad hummer med krämig risotto

Örtbakad kycklingfile med Rotfruktsbakelse och getost och balsamico.


Ska få in Köttbullar gräddsås & Potatismos. Thaisoppa. Fylld Calamares.
FiskSoppor och annan svensk mat...



Har mängder med desserter oxå.
CANT WAIT!
Välkommen nya vecka!
Imorgon blir det KorvStroganof till lunch!
Det är lyx!



Karolin

fasiken vilka goda maträtter! här sitter jag o blir sugen på middag klockan 06.38. får ta mig lite frukost istället!. Roligt med grillparty! så himla mysigt. Saknar dig massa min fina miranda!



2010-04-19, 06:40:01 URL: http://karolinhannah.wordpress.com

jasse

va fin blogg du har <3333



2010-04-19, 16:36:55 URL: http://nazzeh.blogg.se/

Majja

Åh, vad goa rätter! Jag fattar inte varför du och jag inte är tvärtom i ålder, för då hade jag fått växa upp med sån här matlagning! haha



Jag ser fram emot att få smaka på sånt i framtiden!



2010-04-20, 08:49:27 URL: http://majjamej.blogspot.com

elin

Heeej! när vi ses nästa gång ska du få lära mig att göra sushi! helt klart! puss



2010-04-20, 09:46:07



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?