80 min

2009-10-28, 22:04:50 / Kategori: Livet på malta
Halloj!
Nu är det snart läggedax i min koj.
Min onsdag har vart super.
Vi avlsutade kvällen med en lååång powerwalk.
Till Dr Juice som jag skrev innan. Mumms & Slurp! :D
Vi gick i totalt 80 min.
Inte dåligt för att få färskpressad juice.
Mina steg idag slutade på 22431.
Trodde aldrig jag skulle komma upp över 20 här glad är jag för det!

Tack sandy för stegomvandlingen :)
-japp jag har det gott här! Solen skiner från morgon till kväll.
Hur har du det själv? hur går de på stegtävlingen?
Vem leder? ;)*nyfiken* hälsa alla!

Mia: kan du skriva ditt citron&marängpaj recept här är du snäll?!lite update om huset pliis..skaffa skype kankse?
Liz : Hur går de med magen? =) kan jag   få receptet ur" jag vill ju bara se bra ut naken boken"
du vet vilket jag menar,skriv de här på bloggen..bara ingredienser :) och ditt skypenamn hittade inte dig..
Nu är de natta!
sweet dreams.....

Marie

Då lägger jag till önskemål om recept också! Miranda, har du det där dajmreceptet från Mignon med dig?



2009-10-29, 09:48:00

Karolin

Hey, jag har för mig att du beställde CND creative sentsation på nätet. vilken sida var det?. Låter helt wounderful med Dr. Juice. =) KRAM



2009-10-29, 17:44:04

Anonym

hje syster..ja,de kom jag att tänka på häromdan.jag ska skicka dig det! =) efter yogan ikväll..



japp beställde creative på nätet ska kolla upp var :)give me a sec.. :)



2009-10-29, 17:59:38 URL: http://mirre.blogg.se/

Mia

Här kommer det!



Pajdeg:

3 dl mjöl

125-150g smör

4 msk vatten 225 grader i ca 20min



Citronkräm:

3 dl vatten

1 1/5 dl socker

6 msk majsenamjöl

2 citroner(saft&skal)

3 äggulor

i msk smör



koka upp allt utan äggen och småkoka i 2 min UNDER OMRÖRNING!

Tillsätt äggen och låt det sjuda upp!

Häll allt i det svala pajskalet!



Marängen

3 äggvitor

1dl socker



Vispa äggvitan till hårt skum, rör försiktigt ner sockret bred sedan detta över citronkrämen!

In i ugnen 150 grader ca 10 min :)



Hoppas den smakar gott kramar





2009-10-29, 18:17:59



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?