Barndoms minnen

2009-05-06, 17:11:23 / Kategori: Allmänt
hoppla!

Var en stund hos min farfar idag. Det senaste har jag tänkt mkt på farmor som gick bort för 11/2år sedan. Alla minnen med dem och hennes skratt. Min farmor var en helt underbar människa som var bra på allt.
Hon virkade massa och på julafton fick jag alltid virkade barbiekläder innan man öppnade dom riktiga julklapparna! det var faktiskt de bästa på hela julen. :)
En annan speciell dag var när farmor kom hit och vi gjorde massa köttkorv.
Det var så kul att få hjälpa till.
Min Farmor Rut :)



Hon var grym på att laga mat, sylta safta göra korv o egen kalvsylta.
Dom plockade massa svamp på sensommarn, hade en stor underbar trädgård med massa massa blommor.
De bodde precis vid en bondgård och morgonpigg som jag är så sprang jag dit varje morgon 05.30 och fick hjälpa till.
Underbart!
Min farmor var den bästa,el för mig så är hon det fortf.
. Av henne har jag lärt mig mkt och jag tror de är därför jag är bra på att laga mat och gillar att fixa o dona i trädgård.


Hos  farfar idag så spelade han på sitt dragspel. Sången om Elin, rosa på bal. Jag fick sån flashback så de var inte klokt. Kom plötsligt tillbaka till min barndom då jag var mkt hos dem. Jag älskar de sångerna speciellt på dragspel.

Farfar sa att jag skulle få dragspelet den dag han inte finns mer. Kanske ska jag lära mig spela då. Det hade vart så kul att kunna. Verkar ju sjukt svårt. Vi får väl se...



Till mina steg :

Måndags: 14000
Tisdags: 12388
Onsdag nu:7731
jag ska ut o gå nu så över 10000 ska jag väl komma.

Det är bra med stegräknare, man bli lite mer taggad på att gå mera.

Nu ska jag åka köpa blommor och plantera massa.
HA en fin onsdagskväll!
kram



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?