Sjukt bra!

2009-03-03, 17:42:36 / Kategori: Allmänt
hej hej hej!


Idag är en jättebra dag! blev uppring av Hallands idrottförbund.Som har hatft ett projekt Liv & rörelse. I höstas var de hos och informerad om Bra kost & hur viktigt det är med rörelser för barnen.

Nu i feb hade vi hälsovecka på jobbet och på avdelningarna gjorde de kostcirklar och pratade om vad som var
nyttigt/ onyttigt. Vi hade ett vasalopp uppe på slingan med blåbärssoppa och sen åt vi middag ute i skogen.
lite mer gympa och fokus på maten,

När informationen gick  ut att det var hälsovecka så passade vi på att informera föräldrarna om att vi inte längre ska fira födelsedagrna med sött!
Ist sätta fokus på barnet den dagen. Det har blivet jätte bra och bra respons från föräldrar!

Så den 28 april ska jag vara med på konferansen som är en avslutning på detta projekt. Hur bra som helst!
Hon avslutade med att säga att hon ville ha mitt jobb och min energi, vi har grymma förutsättningar till att bli den förskolan som ligger steget före!

Grym förskola den där Fyrens Förskola alltså!
God mat har jag hört ;) och snälla fröknar !

Längtar till våren och mitt grönsaksland!
 zucchini ,bönor, tomat, dill, gräsök..
snart är vi där! ^^

..Slut..






viktoria :)

Tack ska du ha! ska göra om den jag har tröttnat lite på den :p



2009-03-03, 18:21:34 URL: http://viktoriasundberg.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?