trotsig

2009-06-25, 17:58:48 / Kategori: Allmänt
hej mina kära!

Trots min sega förskylning har jag bannemej trotsat den idag.
Kände att jag var tvungen att göra ngt.
Åkte till affären handlade lite kvällsmat.
Har inte lagat ngt på hela veckan!

Ikväll blir e tacos och så slängde jag ihop världens bästa muffins precis.

Ni ska få receptet för dessa får ni inte missa alltså.



150 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
1/2 dl mild yoghurt (3% fetthalt - ej mager)
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl hallon
150 g vit choklad, grovhackad
1 dl grovhackade valnötter (eller mer, det ska vara rikligt)


Vispa ägg och socker pösigt. Häll i yoghurten i ägg-socker-blandningen. Smält under tiden smöret och häll i det i ägg-socker-blandningen under omrörning. Börja med ytterst lite smör under kraftig omrörning. Var noga, annars skär det sig (muffinsarna blir iofs goda ändå). Blanda vetemjöl och bakpulver i en separat bunke. Häll i chokladen och valnötterna bland de torra ingredienserna. Vänd i de torra ingredienserna i ägg-socker-smörblandningen. Häll i de frysta hallonen sist, alternativt tryck i 2-3 st per muffins när du hällt upp smeten. Häll upp till två tredjedelar i muffinsformar. Grädda i 180°C i 20 min.

Använda fasta formar annars kan det rinna över.

ca 20 st

CRAZY GODA!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?