hurrycurry

2009-12-10, 16:42:02 / Kategori: Livet på malta
Torsdag är här och jag är dödens.Har haft en stressig dag.
Sov ca 6 timmar i natt och det är lite för lite för att vara miranda..

Det skulle serveras frukost för Hamn-Gubbarna idag.
Duka, fixa fruktfat, te,kaffe,after-eight kaka med grädde, morotstavar och annat grönt..
den färskpressade juicen får vi ju inte glömma.


Frukost till besättningen i vanlig ordning.Torka av bord sätta in gammal disk som stått framme sedan dagen innan.(bara killar ombord,-ja)
Ladda tvättmaskin, ta ut ren disk från diskmaskien, -andas...

Koka kräftor,fixa lunch, tvätta mer kläder,duka av lunch,göra morgondagens lunch
Fixa inför vår kräftskiva imorgon kväll.


Kräftorna smakade utmärkt. Stora som hummrar vissa.
Blev så glad när jag fann dem igår.
Slog till och kollade inte priset. 420:- kr/kg. Jag köpte 4 kg.
dyr kräftskiva men de är vi värda efter 5 långa veckor på shipyarden.

Vid 15-tiden idag pustade jag ut för Simon sa att jag fick sluta för dagen. Bra jobbat,klart du ska gå tidigare ! :)
Fixade det sista,städade av fort och vi åkte hem strax efter 15.

Ska springa ner till Zara nu och unna mig en klänning som jag inte kan motstå.
Have2have.

Ikväll är de Yoga igen. Jippie!


Anonym

Hey you! Blev d nån klänning?? Guu va gotti med kräftskiva....blev sugen på det! men idag tänkte jag att jag skulle testa sushin på breared....maybe its great?! ha d kalas i värmen...här är svinkallt så NJUT!!!!! klem



2009-12-11, 10:32:18

Anonym

Som vanligt glömmer ja att lämna namn.....ovan is me mehlina !



2009-12-11, 10:33:49

Marie

Jösses, hoppas du hunnit andas lite igen..



2009-12-11, 12:16:29

Neha

Fy vad gott!



2009-12-11, 15:49:09 URL: http://nehaexponerar.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?