Kyckling recept!

2010-03-22, 17:53:09 / Kategori: Recept



ca 5 personer

1kg kycklingfile
Halvera filerna
Stek några min på varje sida.Salta & peppra.
Lägg i ugnssäker form

Hacka upp massa persilja och basilika. Minst 1 kruka av varje.
Koka ur pannan med vtn, ett par dl.. i med 2 sthönsbuljongtärningar.
4 dl Creme Fraiche
2 dl grädde
3 msk dijon senap..
3-4 vitlöksklyftor

Lite kinesisk soya,svartpeppar och örterna
koka ihop...
Jag brukar alltid ta mer av dijonsenap :)
Slå detta över kycklingen låt stå över natten..
Grädda i 200g i ca 20 min

mumma!
verkligen gott o super enkelt..
Try it!

Anna Larsson

mm så smarrigt detta ser ut!! måste prova en dag när jag har orken och tiden .. ett önskemål är att du lägger upp lite tips på hur man tillagar musslor!! se också gott ut .. men vågar man sig på det ? kraam



2010-03-24, 16:21:52 URL: http://annavarberg.blogg.se/

Anna Albertsson

Det ser jättegott ut....Kommer att testa detta till helgen :-) Tack för receptet...Kramizar



2010-03-24, 18:31:56

Anonym

åh hoppas du gillar det annaa! tycker det är supergott!;) lycka till o säg vad sedan vad du tyckte ;) hoppas familjen gillar det!



2010-03-24, 23:01:05 URL: http://mirre.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?