vilket liv

2010-01-11, 20:23:53 / Kategori: Livet på malta
Hej igen.Im back!

Satt och pratade med Rodger som är min kapten.

Han kommer från England men är bosatt på Jamaica.
Han driver en kaffe odling & ett gäng bungalower.
Köpte det för 5 år-sedan.
Om man ska lyssna på han så finns de nästan inget farligt med Jamaica :)
Tillskillnad från vad man hör i Sverige. Går ju bara att åka dit om man tar All-inclusive typ.
Dessutom tokbilligt att åka från England. 5500 tur/retur..

Fattar ni vilka intressanta människor jag är med här.
En har två hus i NZ, korsat Ocianien 5ggr med segelbåt, vart värlsdmästare på paragliding, äger 5 lghter på Mallis, Festat med Lemmy på en pub. Bor i centrala Kuala Lumpur  och reser 6 månader om året.

Mirran tappar hakan..undra vart jag är vid den åldern?
Bua ? Kanske har jag mitt hus, och reser på vintrarna =) ja de tror jag..

Förhoppningsvis så har jag gjort allt som fallit mig in..
Lite så jag jobbar..
En annan fråga är man klarar att spendera halva sitt liv vintertid, tom mera när man är bosatt i Sverige,
värme är gott. Man mår bra. Enerigi, lycka..
Frysa är inte min melodi,varmare kläder? mera vin ? ;)

What have I achieved?
Mycket och mer ska de bli..


Nu. Film.

Wiwi

vissa människor har verkligen gjort nästintill ALLT i sitt liv verkar det som...

sannerligen spännande men ibland undrar man om det just är jakten på det där okända som är grejjen...

visst skulle man kunna köpa lägenhet i tex thai o hyra ut mestadels av året för att sedan dra dit när man vill komma ifrån rusket, det gäller bara att spara... men neeh... ser fram emot att bli pensionär o glida runt i en folkabuss o vakna vid nån strand...



2010-01-11, 21:47:17 URL: http://wiwis.blogg.se/

mirre

Hoppas man kan göra allt man ville.för att sedan glida när man bli panchsis..i en folka i europa i värmen..najs!



2010-01-11, 22:20:48 URL: http://mirre.blogg.se/

Wiwi

;)

absolut att det är inspirerande o sjukt intressant. man sitter med hakan nere i backen ibland när folk ger lite inblick i sina liv...

förhoppningsvis har man själv en sån historia nån gång som får folk att tappa hakan, även om det bara är en sån grej att man en gång satt i kassan på konsum o fick hantera pengarna själv o inte i en ajjjtoomat ;)



2010-01-11, 22:27:55 URL: http://wiwis.blogg.se/

si

achieved alot you have!, travel!! qualification!, had the strength to change your direction, love from your friends and family, made some major desisions like 'I can do it'. keep on having fun and welcome to the 'pro leisure' tour.



2010-01-11, 23:17:39

Karolin

låter ju helt fantastiskt=).

Men jag blir förvirrad. Heter din kapten Roger eller Simon?

Jag måste säga att så som du berättar om dessa människor som sett och gjort så mycket. Det är så jag pratar om dig när jag berättar om dig=)



2010-01-12, 09:24:07 URL: http://karolinhannah.wordpress.com

mirre

Hi si! Im happy to be surrounded with all this interesting people! Im still young and going strong.. :)Im on my way! hihihi see you 2morrow! kram



2010-01-12, 13:04:37 URL: http://mirre.blogg.se/

Marie

Karolin, PRECIS så gör jag om Miranda också... berättar om allt som hon tar sig för.



Så Murre, du ÄR inte så oerfaren som du tror. Du upplever ju massor!

Du lever det livet jag trodde jag skulle leva när jag var 19. Då, när hela livet låg framför mig.



2010-01-12, 14:19:36

mirre

ja jag vet jag har o gör mkt ;) jag hoppas jag fortsätter med de oxå.. som dessa människorna i texten.

LIVE LIFE LOVE LIFE! ;)



2010-01-12, 14:48:41 URL: http://mirre.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?