EgoGirl

2009-11-17, 20:22:32 / Kategori: Livet på malta
Nu var Tisdag kväll här och det är underbart tycker jag :)

Frågar ni mig just för tillfället så är allt underbart.
Tror jag är i rätt balans.
Så jäkla tacksam och lycklig.

Äter sjukt hälsosamt.
Börjar dagen med Nypressad juice.
Jag brukar använda jordgubbar,blåbär,granatäpple,
aplesin,grape,m.m.

Helt naturell yoghurt med lite honung och massa frön och pollen.
Pollen ska vara grymt bra för imunsystemet ;)
och vissa dar havregryns gröt.
Färskt bröd med keso. Frukt och grönsaker brukar serveras på frukost också.

Försöker ha fisk ofta, vi äter nog det 4ggr i veckan.
Vegetariskt och det har blivet massa thaimat det sista.
Mängder med grönsker och cashew ;) bra fetter!

Mellan allt de här nyttig har jag hunnit med att baka massa gott oxå,
Mammas AnnansPaj, Linneas´äppelkaka
Massa kakor som jag gjorde på Mignon.

På matrasten springer jag upp på däck för att få 10 min sol om dagen oxå,
ja ni fattar ju varför jag är i rätt balans just nu.

Var ute på prommenad efter jobbet blev en svänga om Tobbe som vart på intervju.
Han verkar må som en prins här nere oxå, för hans del är de nog damerna som ger han mest energi just nu
Hoppas verkligen han får jobb snart, så min vän stannar här ;D

Jag är i lghten själv nu det var verkligen längesedan jag hade egentid och helt tyst.
Mitt rum är fullt av levande ljus och jag spenderar tid med min nya BFF, nämligen datan.

Kollar program,bloggar, fejjar lite och förhoppningvis dyker det upp ngn på msn snart som vill prata!

pappa:/mamma :fisken är ungefär i samma pris som hemma.
Men mot slutet av auktionen
ropade de ut fisken för ca 10 kr /kg.
Ska köpa makrill till oss imorgon.
Laxen är fin,samma som hemma för den är ju norsk.haha
Torsken är bra men lite slajmigare bara, inte lika fast.

Åt ju hel bläckfisk som var fylld,det var grymt gott!
Den hade nog bara vart o vänt i trålen i ner i pannan
det var himla gott!

Min tisdagkväll som är kvar ska bestå av läsning av en grym bok.
The secret heter den.
Ni får vet mer imorgon vad den handlar om.

Puss Kram!

vivi

hejsan.

stockholm är grym! med massa besök och mysigt mörker. Det började med mina föräldrar, sedan lillasyrran, nyss Linnea och Jimmy och snart kommer Olle och Agneta och avslutar besöksrundan med Lisa. Toppen!! Längtar till julstök denna julen med. det brukar jag inte göra. ska fira 1a advent hos F's arbetskompis och dricka glögg och förhopningsvis baka pepparkakor. Jag storm trivs förtillfället!

skönt att höra att du struntar i hemlängtan! Du verkar ju verkligen ha börjat leva som du vill med träning, bra mat och som grädden på moset, lite sol om dagen.. Glad för dig!

Ta vara på tiden! snart är du hemma och firar jul och önskar att du var tillbaka i värmen.

när kommer du? hinner du hit en snabbis? vad gör du på nyår?

kramkram



2009-11-17, 21:47:29 URL: http://bubbles.blogg.se/

Liz Håvemark

Va underbart det låter med så hälsosam livsstil!! Nu e jag med sugen på att komma iform igen. Var ute och joggade igår i förhoppning att bebisen skulle trilla ner :) Det gjorde den inte men det va grymt skönt att röra på sig!

Take care snäckan!

Kram kram



2009-11-18, 09:48:33

Karolin

Låter så underbart när du pratar om hur hälsosam du är. Jag och Hannah var ju i Stockholm precis och levde inte riktigt lika hälsosamt. mkt fika och mkt vin!. SAKNAR DIG!



2009-11-18, 09:56:13 URL: http://karolinhannah.wordpress.com

Kariin

Gud va gott allt låter! Du får komma hem till mig som personlig kock någon vecka - jag som är totalt efterbliven när det kommer till mat! Hoppas du har det bra söta!

Kram



2009-11-19, 19:24:58 URL: http://somethingileft.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?